Vahetult uue aasta eel toimus kaks maailma prestiižsemaks peetavat koeranäitust: American Kennel Club National Championship 2021 Floridas ja European Dog Show 2021 Ungaris. Ettevõtetegrupi KIKA Group asutaja ja pikaaegne tõuaretaja Janita Januškauskaitė-Plungė osales koos oma aretatud koertega mõlemal näitusel ja saavutas suurepäraseid tulemusi. Naine avaldab, et meistritiitli saamiseks ei piisa pelgalt heast koerast – on vaja õiget distsipliini, pühendumist ja kvaliteetseid tooteid. Vahel jääb edu ka kohtunike kätesse.
Januškauskaitė-Plungė sõnul võib sellistel maailma tasemel näitustel, kus ta koos meeskonnaga juba 2012. aastast osaleb, üheks tähtsamaks aspektiks pidada distsipliini. Et neljajalgne sõber saavutaks meistrivõistlustel parimaid tulemusi, tuleb iga päev kinni pidada õigest hooldusvalemist, millest 80% moodustab toitumine ja 20% veterinaar- ehk igapäevane hooldus (kosmeetika, protseduurid).
Naine ei kahtle, et aretatavate lemmikloomade võidud on suures osas tulnud tänu sellele, et on järgitud seda valemit ja on kasutatud spetsiaalseid tooteid – funktsionaalset toitu, kosmeetikat ja kogu hooldussüsteemi. Juba üle 30 aasta aretamisega tegelenud naise väitel on see tal õnnestunud luua tänu rikkalikule kogemusele ja lemmikloomade vajaduste heale tundmisele. Need tooted aitavad hoolt kanda nii loomade ilu kui ka tervis e eest.
Professionaalne künoloog räägib avameelselt, et näituseks ettevalmistumine ei ole lihtne, kuid lemmikloomade pälvitav tunnustus kompenseerib kõik ja kinnitab, et Põhja-Euroopas valge- ja pruunikarvalistele loodud eritoit Nature‘s Protection Superior Care ning Tauro Pro Line'i kosmeetika on tõeliselt tõhusad, seega pole need ilmaasjata kogu maailmas heakskiitu pälvinud. Neid tooteid saab osta kõikidest KIKA kauplustest ja www.kika.ee.
Tõsi, suurepärased etteasted näitustel ei ole ainus võit – tänavu saatis KIKA Group üle Atlandi Ameerika uude üksusesse teele esimesed enda välja töötatud toodete konteinerid, et tšempioneid ette valmistada aitav kaup oleks kergesti kättesaadav kogu maailma lemmikloomadele.
KIKA Groupi stend ja osa meeskonnast näitusel American Kennel Club National Championship 2021
Näituseks ettevalmistusega kaasneb suur vastutus
Janita Januškauskaitė-Plungė ütleb, et Ameerika näitusele jõudmiseks pidi ta lemmikloomadega läbi tegema koguni 18 tundi kestnud lennu ja ettevalmistus selleks nõudis erilisi samme. „Lennuks valmistumine, eriti kui tegu on nii pika reisiga, nõuab erilist ettevalmistust! Me peame läbi mõtlema kõik võimalikud stsenaariumid, püüdma ette näha, milliseid probleeme võib tekkida, peame teadma, kuhu võime abi küsimiseks pöörduda,“ meenutab aretaja ettevalmistusi ja lisab, et peab enne reisi alati nõu veterinaararstiga, teeb koertele põhjalikud läbivaatused, ajab vajalikud dokumendi ja vaktsiinid korda, sest koerad peavad olema tugevad ja nende füüsiline seisund peab olema hea.
Aretaja märgib, et ehkki nii Ungaris kui ka Ameerikas on loomatoodete valik väga lai, võtab ta loomade lisastressi ja tervisehäirete vältimiseks alati kaasa ka neile harjumuspärase toidu ja muud kõige vajalikumad vahendid:
„Peame kõik väga hästi läbi mõtlema, et toidust ega lappidest ja mähkmetest või muust vajalikust ei tekiks puudus. Näiteks toidulisand MicroZoeGen on eluliselt oluline ja täidab hulga funktsioone – võib aidata suurenenud maohappesuse korral, seda kasutatakse võrratu ennetusvahendina kõhulahtisuse vastu ja toidumürgituse korral on see esmaabiks ärritunud seedetraktile.“
Nature‘s Protectioni toidulisand Microzeogen
Ent Januškauskaitė-Plungė jutu järgi ei alga ettevalmistus sugugi mitte mõni päev enne näitust: „Esiteks me järgime järjepidevalt lemmiklooma hooldussüsteemi, mis on tõhus ja annab väga häid tulemusi. 80% sellest moodustab õige ja tasakaalustatud toitumine ning 20% igapäevane hooldus. Oma aretatavatele lemmikloomadele anname üksnes toitu Nature‘s Protection Superior Care White Dogs. See teraviljavaba toit sisaldab parima kvaliteediga valguallikaid, nagu valget kala või lõhe. Tänu tasakaalustatud aminohapete kogusele võitleb see toit pruunide pisaralaikudega ja nii õnnestub meil karv areeni jaoks ideaalselt valge hoida. Pruunikarvalistele anname toitu Nature‘s Protection Superior Care Red Coat spetsiaalse valemiga RCE Complex, mis aitab pruuni ja punase karva sünnipärast pigmenti kaitsta ja esile tuua.
Teine osa on igapäevane hooldus. Selleks kasutame profikosmeetikat Tauro Pro Line, mis sisaldab rohkem kui 97% naturaalseid koostisaineid. Selle koostises ei ole niisuguseid agressiivseid aineid nagu silikoonid, SLS ja parabeenid. Minu jaoks on väga oluline, et kosmeetika annaks pikaajalise tulemuse, s.t ei maskeeriks karvaprobleeme, vaid stimuleeriks terve karva kasvu ja hoiaks naha tervena.“
KIKA ettevõtetegrupi omanikud Janita J. Plungė ja Tauras Plungė esitlevad Tauro Pro Line'i kosmeetikat
Auhinnad mõlemalt näituselt
Ameerikas toimunud näitusele sõitis koos perenaisega viis koera: kääbusspitsid, lokkiskarvalised malta bichon'id ja malta bichon'id. Janital oli hea meel kohata välismaal ka teisi aretuskeskuse koeri: „Kohtusime Ameerikas ka kolme siin elava ja oma karjääri üles ehitava meie aretuskeskuse koeraga: Tauro Svajūnas, kes on nii Baltimaade kui ka Ameerika 2021. aasta tšempion, malta bichon'i tüdruk Tauro Elektra ja nägus valge kääbusspitsipoiss Tauro Salamonas!“
Nii tore, et kõik kaheksa aretuskeskuse koera pälvisid auhinna: „Absoluutselt kõik meie koerad said auhinna ja kõik olid esimest korda Ameerika meistrivõistlustel. See on tohutu saavutus, sest meie koerad on ühed eesrindlikumad isegi Ameerika, Lõuna-Korea, Hiina ja teiste parimate suurriikide koerte kõrval,“ rõõmustab aretaja.
Ameerika tähtsaim võit, mille üle ka aretaja ise erilist uhkust tunneb, on Tauro Svajūnase meistritiitel Silver Grand. See koer on võitnud juba rohkem kui 100 parima tõuesindaja tiitlit ja kuulub Ameerikas esimese kahe bichon'i hulka.
Ungaris toimunud Euroopa koerte meistrivõistlustel oli koguni 16 000 osalejat kogu maailmast, nende seas ka 22 Janita Januškauskaitė-Plungė aretatud koera. Sellel näitusel saavutati suurim võit, kui Tauro Kenneli aretuskeskuse koer Tauro Benjaminas sai 200 osalenud kääbusspitsi hulgast Euroopa tšempioniks. „See on meie ajaloo jooksul esimene selline saavutus. See prestiižne tiitel saadi ilma koeraesitaja ehk händleri abita. See on puhtalt meie endi tulemus, mille teenisime kohtunikult, kes on ise aretaja ja spetsialist,“ rõõmustas Januškauskaitės-Plungė.
Vähe sellest, Best baby kategoorias saavutas häid tulemusi ka Tauro Benjaminase poeg kääbusspits Tauro Pranciškus, kes tunnistati oma liiga parimaks. Palju rõõmu valmistab ka see, et tegu oli Tauro Pranciškuse esimese näitusega, sest selles klassis võivad osaleda üksnes 4–6 kuu vanused kutsikad.
Ettevõtetegrupi KIKA Groupi asutajal on hea meel, et tal oli mõlemal näitusel võimalus esitleda armastusega valmistatud toodangut – lappe, mähkmeid, kosmeetikat ja muid koerte hooldusvahendeid. Ülimalt palju tähelepanu pälvis ka toit Nature‘s Protection Superior Care ja naturaalkosmeetika Tauro Pro Line, mille soetanud ja järele proovinud kliendid tulid tagasi tänama või neid oma sõpradele soovitama. Nende sõnul on tegu sellise kvaliteetkosmeetikaga, mida nad ei ole veel proovinud – see annab tulemusi juba pärast esimest pesu.
Janita Januškauskaitė-Plungė ja Vaida Petkevičiūtė koos võitjatega Ungaris Euroopa koeranäitusel 2021
Põhja-Euroopa uudistooted Ameerika neljajalgsetele
Januškauskaitės-Plungė sõnul ei ole erinevad reisid ja välisriikide kogemus toonud mitte üksnes auhindu – see on võimaldanud mõista, et lemmikloomadel on kogu maailmas samasugused probleemid, mille lahendamisel võivad abiks olla ka Põhja-Euroopas loodavad ja Eestis müüdavad tooted. Viie aasta eest tehase ja ettevõtte registreerimise Ameerikas käivitanud KIKA Group saatis selle aasta sügisel teele esimesed konteinerid enda välja töötatud toodetega.
„Ameeriklased uurisid meilt juba mõnda aega toidu, kosmeetika ja muude KIKA ketis müüdavate toodete kohta. Me saatsime neile näidiseid. Kuigi see maksis päris korralikult, siis need loomaomanikud, kes soovisid oma neljajalgsele sõbrale valget, tervet karva, tegid seda suurele kulule vaatamata ikkagi. Ent ettevõte astus suure sammu ja juba novembri lõpust müüme äriühingus KIKA USA enda välja töötatud tooteid,“ jutustas Januškauskaitė-Plungė otsusest siseneda Ameerika turule.
Janita Januškauskaitė-Plungė ja Laimis Staršelskis päeval, mil esimene saadetis läks USA poole teele
„Ärgitan väga kõiki loomaomanikke võtma kuulda aretajate nõuandeid, lugema toodete koostist ning vaatama, mida me toodame ja mida KIKA ketis müüme, sest maailm on hullunud meie toodete ja tulemuste pärast, mida nende kasutamisega õnnestub saavutada,“ annab Janušauskaitė-Plungė nõu. „Tahan innustada Eesti inimesi usaldama meie loodud toitu, maiuspalasid ja kosmeetikat, mis on naturaalsed, järele proovitud, toimivad ja kogu maailmas hinnatud.“
Tulevikuvisioonis on veel kõrgemad auhinnakohad
Praegu moodustavad ettevõtetegrupi KIKA Group üle 120 poega jaekaubanduskett Eestis ja Leedus, üks Põhja-Euroopa moodsamaid kuivtoidutehaseid Akvatera, maailmas tunnustust pälvinud aretuskeskus Tauro Kennel ning ettevõtte värskelt avatud üksus USA-s. Ent see ei ole Janušauskaitė-Plungė sõnul veel kaugeltki kõik.
Naine ei kahtle, et tänu pikaajalisele kogemusele loomahooldussektoris teab ta suurepäraselt, mida loomad vajavad, ning tulevikuprioriteet on naturaalsed ja funktsionaalsed tooted.
„Jälgime tendentse, kujundame neid ise ja töötame välja uuenduslikke lahendusi. Tulevikku vaadates soovime ka edaspidi luua selliseid tooteid (kui me ei räägi toidukaubast), mis oleksid funktsionaalsed ja nutikad ning lihtsustaksid eluolu, toit ja maiuspalad aga oleksid mitte ainult maitsvad, vaid ka tõesti kasulikud, naturaalse koostisega ja tervislikud,“ heidab ettevõtja valgust tulevikuplaanidele ja lisab, et loodab kogu maailma lemmikloomadele luua võimaluse kasutada Põhja-Euroopas valmistatud parima kvaliteediga kaupa.